SANTORINI, GREECE

Som jag skrev i ett tidigare inlägg åkte jag och mamma utomlands efter min student och allt firande. Vi tillbringade en vecka på den grekiska ön Santorini tillsammans och hade det jättemysigt, bara mamma och jag. Jag lovade en liten bildbom från resan, så här är den! Titta och njut! Dröm er bort ett slag ;P ^^
 
 
 
 
Första kvällen gick vi ned till stranden efter solnedgången. Det var riktigt mysigt, men det mörknade jättesnabbt!
 
Vi provade på "Fish Spa". GUUUD vad det kittlades!!
 
Vindruvor och vinodlingar fanns i nästan alla trädgårdar. Även tomatplantor som såg döda ut, men som hade fantastist fina tomater på sig. Jag var tvungen att kämpa för att inte palla ett antal gånger! 
 
Vi såg den berömda solnedgången från takserveringen på en fin restaurang! Synd bara att den fula antennen var mitt i vägen! :/ 
 
Dessa stackare fick bära upp turister från hamnen genom tunga, stekheta, snirkliga trappor upp till själva staden.
 
Det är ett imponerande bygge i dessa städer. Här är huvudstaden på ön, Fira.
 
Vi njöt av solnedgången flera kvällar!
 
Det bodde massor med sånna här krabater på denna ö! Överallt såg man dem svischa förbi. Snabba som blixten var de! :)
 
Kyrkor fanns det gott om där borta. Det fanns inte en enda vy utan en kyrka att se!
 
I en av byarna växte det kapris rätt ut från en mur. Det brukade vara fullt av dem, sa guiden, men den här dagen var de flesta torra p.g.a. värmen som varit den sista tiden. (De bruna klasarna på muren är också kapris, fast torr och vissen)
 
Man kan ju inte åka till Grekland utan att smaka på deras fantastiska och världskända "Greec Salad"! GOTT!
 
Pork Souvlaki är också ett måste tycker jag. Hur gott som helst! ^^
 
Åker man hem utan att ha provat GYROS så har man verkligen tabbat sig! Det är nästan så att jag skulle säga åt den personen att åka tillbaka igen bara för att prova! Det är gudomligt gott. Vi åt det två gånger under vår vecka, men jag hade lätt ätit det flera gånger. Gud, så gott det är!! Det finns både med gris-, kyckling- och lammkött (vad jag vet),men det är grisköt som är det "riktiga", tycker jag. :P
 
Vi (eller snarare kanske JAG) raserade dessertbordet efter middagarna. Snacka om att jag blev en gottegris på resan! Haha!
 
Vi var tvungna att prova bläckfisk, som jag velat så länge. Tyvärr blev det ett litet missförstånd så vi fick smaka på tioarmad bläckfisk, som heter SQUID på engelska, istället för den åttaarmade, OCTOPUS, som jag egentligen ville ha. Detta var gott de första tuggorna, men sen smakade det tyvärr gummi. Inte igen, men det var inte det absout värsta jag smakat.
 
Ja, vad kan jag säga....det blev inte så mycket dessert kvar till de andra? xD Haha!
 
Vägarna var minst sagt krokiga... Som "grädde på moset" körde chaufförerna som galningar. Det första vi fick vara med om när vi kom från flygplatsen var att bussen krockade. Dock utan några som helst personskador. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback