Du måste finnas

Jabbadabbadoooo, vad fort tiden går!! Nu är det höstlov! Jag kan knappt fatta det! Det känns som att det bara var ett par veckor sedan jag flyttade och började på skolan! Det här året kommer att försvinna med en fingerknäppning! Jag har i alla fall haft det jätteroligt här uppe på skolan, hittills! Vi dansar, sjunger och spelar teater. Det är grymt roligt! Igår hade vi stageing, då vi blir tilldelade en låt av lärarna och får några dagar på oss att träna på den, sedan ska vi sjunga låten inför resten av klassen och lärarna och ta emot lite feedback - Det är jätteroligt!. Igår sjöng jag "Du Måste Finnas" som Helen Sjöholm (Kristina) sjunger i musikalen Kristina från Duvemåla. Den är lite klurig med alla sina tonartshöjningar och verser som inte riktigt har en logisk följetång, men det gick faktiskt jättebra. Jag lyckades få en av lärarna att nästan få gåshud! Haha xD, så jag är rätt nöjd faktiskt! Det jobbiga är att vi ska spela lite teater samtidigt. Vi ska liksom inte bara sjunga låten, utan vi ska "vara" den rollen som sjunger originalet i musikalen. Vi måste visa vad vi sjunger om!
Jag har fullt upp på skolan! Vissa dagar jobbar vi från morgon till kväll! Det är massa koreografier, låttexter, stämmor, placeringar osv. som vi måste lära oss fort! Det är inte så långt kvar till vår höstshow!! Wiiiiiieeh, det kommer bli skitkul! Har ni möjlighet så KOM OCH TITTA!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback