Världens värsta timing!

När jag var yngre älskade jag att vara ute och åka skidor, både längd och slalom. Redan när jag var tre år åkte jag ifrån mamma i skidbacken. Jag älskade också att bygga snögrottor och leka i snöhögen som alltid fanns utanför mitt hus på vintern. Vintern 2008 (om jag minns rätt) var det inte mycket snö alls den här tiden av året. Jag skulle opereras i knät och tänkte att det passade bra, för det är ändå inte roligt att vara ute i kylan utan snö. Men tror ni då inte att dagen efter min operation så kom det massor ed snö!! Men det var bara för mig att sitta inomhus och "gilla läget".
Det jag skulle komma till är att det iår är ungefär likadant. Det var ju lite snö här på julafton, men det försvann i mellandagarna. Efter det var det inte mer snö och det var faktiskt ganska varmt några dagar. Global uppvärmning, tänkte jag! :P Men så kom det lite snö häromdagen, men det försvann också ganska snabbt. Och igår var det ett tunt vitt lager på marken. Men så idag, dagen innan jag sedan länge hade planerat att bila upp till Höga kusten så utfärdar vädervetarna en klass 2-varning typ överallt och det kommer en massa snö! Hur ska det nu gå? Det blir väl kanske tåg för min del, men vad med alla mina väskor? (Nu låter jag som en sån där med 1000 väskor och stilettklackar, men det är jag inte, jag lovar! Jag är den med 1000 väskor UTAN stilettklackar!)
 
 
Mitt vita vinterland ikväll. Hoppas det går bra för er alla där ute och att ni inte skadats/skadas av något oväder!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback