Beslutångest!

Tjolahopp på er! Idag har jag haft en väldigt produktiv dag! Jag har samlat många vuxenpoäng, varit hos en läkare (som jag lika gärna hade kunnat skippa) och så har jag pratat med en väldigt trevlig kvinna som skulle försöka hjälpa mig med min framtid. Jag är nog inte så väldigt lätt att hjälpa, eftersom jag alltid har så konstiga frågor om allt. Men jag tyckte ändå att det kändes mycket bättre när jag gick hem därifrån än det gjorde innan!
Nu är det bara de stora frågorna kvar: VAD i hela friden ska man plugga till? VART ska man plugga? Sverige eller någon annanstans?! HUR fixar man bostad? VAD gör man om man verkligen inte vet någonting alls?!
Just nu känns det jättejobbigt att behöva välja. Det finns ju oändligt med saker jag vill göra! Men man kan ju inte bli allt!
Det finns två saker jag väldigt gärna vill göra. Det ena alternativet kräver inte så mycket plugg i böcker osv., men man måste ha övernaturligt mycket tur och flyt för att man ska kunna leva på det och man måste veta var och när det gäller att få in en fot i spelet och så måste man ju ha en del bra kontakter. Fördelen är att man kan gå åt vilket håll man vill och det är så himla roligt! Men en stor nackdel är att det är svårt att vara bosatt på ett och samma ställe och om man har familj så kan relationerna blir väldigt lidande då man inte är hemma så ofta, speciellt inte på helger och kvällar.
Det andra alternativet kräver en hel massa plugg med både böcker och allt vad hjärnan heter. Och så mycket information, konstiga termer, invecklade saker och svårigheter att det kommer börja rinna lava ut ur öronen på en. Men samtidigt är det någor jag drömt om ganska länge och när man väl är klar med allt slit som utbildningen innebär så ser jag inte å många nackdelar alls. Det verkar som ett helt fantastisk jobb! Men denna sak kräver ganska mycket slit innan man kan påbörja utbildningen. Det är nämligen inte a piece of cake att komma in på utbildningen!
Anledningen till att jag inte säger vilka spår det är jag menar är för att jag vill höra lite vad ni tycker. Hur skulle ni själva ha tänkt om det var ni som var tvungna att välja mellan dessa? Maila eller skriv här om era tankar!
Jag LOVAR att berätta vilka spår jag var inne på i ett inlägg senare, men inte förrän jag har bestämt mig för vilken jag ska ta (vilket kanske blir om ett bra tag)! :)
 
Hittade den här bland massa annat! Supersöta från förra sommaren då killen till höger fyllde år och hade kalas! De tre till höger är mina supersöta syskonbarn:)
 
 
Ha det svinbra till nästa gång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback